Pełna księgowość dla spółek z o.o. Kiedy należy prowadzić księgi i jakie ma to zalety

Pełna księgowość dla spółek z ooKiedy należy prowadzić księgi i jakie ma to zalety

Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga przestrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. W zależności od rodzaju działalności oraz obrotów przedsiębiorca może być zobligowany do prowadzenia uproszczonej lub pełnej księgowości. Czym się różnią od siebie te dwa sposoby? Kiedy konieczne będzie wybranie pełnej księgowości?

Czytaj więcej …

Podatek VAT – najważniejsze informacje. Co warto o nim wiedzieć?

Podatek VAT - Rozliczanie Podatków Końskie Opoczno Stąporków Skarżysko Kamienna

Podatek VAT rozliczany jest od kilkudziesięciu lat. W Polsce obowiązuje od 1993 roku. Każda osoba funkcjonująca w gospodarce ma z nim na co dzień styczność. Stanowi pośredni i powszechny podatek obrotowy, który podlega odpowiednim regulacjom wyznaczonym przez prawo. Czym jest podatek VAT? Na jakich zasadach się go rozlicza?

Czytaj więcej …

Książka przychodów i rozchodów – prowadzenie i wzór

Książka Przychodów i Rozchodów - Wzór 2023

Księga przychodów i rozchodów – definicja

Podatkowa księga przychodów i rozchodów to ewidencja księgowa służąca do ujmowania operacji gospodarczych w uproszczonej formie.

KPiR (Księga Przychodów i Rozchodów) to najczęściej wybierana forma prowadzenia ewidencji księgowej. Jej zawartość powinna zawierać osiągnięte w działalności przychody oraz poniesione koszta. Księga przychodów i rozchodów została przewidziana wyłącznie do celów podatkowych, ponieważ na jej podstawie ustalona zostanie podstawa opodatkowania.

Czytaj więcej …

Księgi rachunkowe – wszystko, co musisz o nich wiedzieć

Księgi rachunkowe – definicja jak prowadzić składniki

Każdy z przedsiębiorców ma obowiązek rejestrować wszelkie operacje gospodarcze swojej firmy. Księgi rachunkowe to nic innego jak zestawienie zapisów księgowych, które uporządkowane są chronologicznie – księgi obejmują obroty, salda oraz wykaz aktywów i pasywów firmy.

W zależności od typu danej działalności, istnieje możliwość wyboru modelu prowadzenia ewidencji. Zdarza się, iż z mocy prawa przedsiębiorca jest zobowiązany do korzystania z konkretnego sposobu. Księgi rachunkowe są rozwiązaniem z którego korzystają firmy będące na tzw. pełnej księgowości – opisują szczegółowo każdą transakcję i złotówkę która przepłynęła przez firmę. Stanowią zatem przekrój wiedzy odnośnie kondycji finansowej danej spółki. Wydatki i przychody nie są jednak jedynymi informacjami znajdującymi się w księgach rachunkowych – można odczytać z nich także koszty wynagrodzeń pracowników, czynszu za lokal czy np. zobowiązaniach kredytowych.

Czytaj więcej …

Zmiana formy opodatkowania – kiedy warto się zdecydować na zmianę księgowości?

Zmiana formy opodatkowania – kiedy warto się zdecydować na zmianę księgowości

Zbliża się koniec roku, a wraz z nim konieczność rocznego rozliczenia działalności z Urzędem Skarbowym. Czy warto w tym szczególnym momencie zdecydować się na zmianę formy opodatkowania? Decyzja na pewno nie należny do najłatwiejszych. Jak dokonać zmiany z największą korzyścią dla firmy? Dobrym rozwiązanie okazuje się skorzystanie z usług rzetelnej i doświadczanej księgowej.

Jakie są dostępne rozwiązania oraz czym się kierować dokonując wyboru formy opodatkowania?

Czytaj więcej …